Frågor och svar

Vilka fraktmetoder erbjuder ni?

Vi skickar de flesta ordrarna som postnord varubrev, men är ordern lite större så skickar vi som postnord postpaket.

Hur snabbt får jag min order?

Om varan går att köpa så finns den på lagerhylla hos oss, redo för omgående leverans. Leveranstid skiljer sig beroende på fraktsätt, och du ser i kassan hur många dagar du kan räkna med.

Hur spårar jag min order?

När vi skickat din order får du ett sändningsnummer och spårningslänk per mejl. Med detta kan du spåra din försändelse.

Var kan jag få svar på produktfrågor?

Vi kan inte allt, men vi kan mycket. Så om du har några frågor är du hjärtligt välkommen att kontakta vår kundtjänst!

Jag fick ingen orderbekräftelse, när kommer den?

Din orderbekräftelse skickas strax efter att du lagt din order. Titta gärna i skräpposten om du inte har mottagit din bekräftelse. Om du inte fått den efter 10 minuter, kontakta gärna vår kundtjänst så kollar vi om mejladressen är felstavad eller om det är något annat som gått tokigt.

Kan jag avbeställa eller ändra min order?

Vi kan aldrig lägga till en produkt i en redan lagt order. Andra ändringar kan ofta göras, förutsatt att ordern inte hunnit börjat hanteras på vårt lager. Detsamma gäller om du vill avbeställa din order. Vår kundtjänst och vårt lager har olika arbetstider, så även om du mejlat oss är det inte säkert att kundtjänst hinner hantera ditt ärende före lagret har påbörjat din order. En order som börjat hanteras på vårt lager kan inte stoppas. Däremot går det naturligtvis att göra en retur enligt vår ordinarie ångerrätt.

Om du vill göra en ändring eller avbeställning, vänligen kontakta oss här.

Kan jag ändra leveransadress?

Det kan vi ofta göra, förutsatt att ordern inte hunnit börjat hanteras på vårt lager. Vår kundtjänst och vårt lager har olika arbetstider, så även om du mejlat oss är det inte säkert att kundtjänst hinner hantera ditt ärende före lagret har påbörjat din order. En order som börjat hanteras på vårt lager kan inte justeras.

Om du vill ändra adress på en lagd order, vänligen kontakta oss här.

Har ni en fysisk butik?
Tyvärr, vi säljer endast online.

Jag har fler frågor och funderingar men hittar inga svar!

För mer information, vänligen kontakta oss på info@hobby365.se

Är mina kredikortsuppgifter och personlig information säker hos er?
Vi garanterar att dina kreditkortsuppgifter såväl som personlig information är helt säkra hos oss. Vi använder oss utav Klarna som betalningsmetod, vilket är den ledande betaltjänsten online.

Du kan läsa mer om Klarna på www.klarna.com.

Vilka betalningsmetoder accepterar ni?
Vi accepterar följande: Klarna Faktura, Klarna Konto, Klarna Delbetalning, Klarna Direktbetalning, Stripe kortbetalning med Visa, American Express och Mastercard.

När du köper genom Klarna tillkommer inga extra faktureringsavgifter på köpet. Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms.